Algemene voorwaarden
1. Algemeen
De algemene voorwaarden die onderstaand zijn beschreven zijn van toepassing op alle werkzaamheden, offertes en overeenkomsten tussen LP Administraties en de opdrachtgever. Standaardvoorwaarden gehanteerd door de opdrachtgever gelden niet, tenzij deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard door LP Administraties.
2. Aanvang en duur van een overeenkomst
Offertes van LP Administraties zijn gebaseerd op de informatie die door de opdrachtgever is verstrekt. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat een door de opdrachtgever getekende offerte retour is ontvangen door LP Administraties. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij uit de inhoud, aard of strekking van de verleende opdracht voortvloeit dat deze voor een bepaalde tijd is aangegaan.
3. Verplichtingen LP Administraties
LP Administraties is gehouden de belangen van zijn opdrachtgever naar beste weten te kunnen behartigen, gelet op de rechtsverhouding en de daaruit voortvloeiende opdrachten, mogelijk en wenselijk is. De wijze waarop de administratie wordt gevoerd en de overige werkzaamheden worden verricht dient, met inachtneming van eventueel daarop toepasselijke wettelijke bepalingen, te voldoen aan de eisen die voortvloeien uit de verplichtingen en verantwoordelijkheden van de opdrachtgever.
4. Verplichtingen opdrachtgever
Op de opdrachtgever rust de verplichting aan LP Administraties tijdig, volledig en op de juiste wijze alle gegevens, inlichtingen en bescheiden te verstrekken welke benodigd zijn voor de uitvoering van de opdracht die is overeengekomen tussen opdrachtgever en LP Administraties.
5. Vertrouwelijkheid
LP Administraties verplicht zich om alle gegevens en stukken, die betrekking hebben op de opdracht, als vertrouwelijk en geheim te behandelen.
6. Samenwerking met derden
LP Administraties kan bij de uitvoering van zijn opdracht een derde, zijnde een niet tot zijn eigen onderneming behorende deskundigen inschakelen. Dit gaat in overleg met de opdrachtgever.
7. Tekortkomingen LP Administraties
LP Administraties is tegenover de opdrachtgever slechts aansprakelijk voor schade die deze zelf lijdt als rechtstreeks gevolg van tekortkomingen van
LP Administraties die bij de vervulling van de opdracht zijn begaan, indien en voor zover deze tekortkomingen onder normale omstandigheden bij normale vakkennis en met inachtneming van normale oplettendheid en wijze van vak uitoefening vermeden hadden kunnen worden, één en ander behoudens de hierna omschreven nadere beperkingen. LP Administraties is verplicht om de hierboven bedoelde tekortkomingen op zo kort mogelijke termijn om niet te herstellen, wanneer en voor zover met het herstellen geen hogere kosten zijn gemoeid dan in rekening zijn gebracht voor de betreffende werkzaamheden. Indien de kosten wel hoger uitvallen, dan is LP Administraties slechts verplicht deze herstelwerkzaamheden uit te voeren. De aansprakelijkheid van LP Administraties vervalt indien de opdrachtgever bij een eventuele belastingcontrole over het betreffende tijdvak LP Administraties niet in de gelegenheid heeft gesteld hierbij aanwezig te zijn, voorts in het geval de opdrachtgever LP Administraties niet in de gelegenheid heeft gesteld de betreffende tekortkoming te herstellen en in het geval verdere werkzaamheden naar aanleiding van c.q. in verband met die tekortkoming hebben plaatsgevonden zonder dat de opdrachtgever LP Administraties daarbij betrokken heeft.
8. Tekortkomingen opdrachtgever
Indien en voor zover tekortkomingen bij de uitvoering van de werkzaamheden verricht door LP Administraties het gevolg zijn van de omstandigheid dat door opdrachtgever niet, niet tijdig of niet in voldoende mate aan de op hem rustende verplichtingen conform artikel 4 heeft voldaan, is LP Administraties daarvoor in het geheel niet aansprakelijk.
9. Beëindiging door opdrachtgever
De opdrachtgever kan te allen tijde een overeengekomen opdracht beëindigen. Opzegging dient schriftelijk te worden medegedeeld.
10. Beëindiging door LP Administraties
Onverminderd de in deze voorwaarden genoemde algemene opschortings- of ontbindingsbevoegdheid heeft LP Administraties , indien opdrachtgever enige verplichting uit de door partijen gesloten overeenkomst niet tijdig, niet, onvolledig of onvoldoende nakomt, faillissement dan wel surseance heeft aangevraagd (door een derde), onder opdrachtgever beslag in welke vorm dan ook is gelegd, opdrachtgever zijn onderneming geheel of gedeeltelijk liquideert dan wel stil legt dan wel overdraagt, niet tijdig de door hem verschuldigde declaraties voldoet, het recht om:
te allen tijde een gegeven opdracht te beëindigen welke opzegging welke schriftelijk dient te worden medegedeeld;
levering van zijn diensten op stop te zetten en eventueel opschorten;
Indien LP Administraties gebruik maakt van haar rechten als verwoord in dit artikel, dan is LP Administraties jegens opdrachtgever nimmer aansprakelijk voor de daaruit eventueel ontstane schade, zowel direct als indirect.
11. Aanlevering, levertijd en levering
Behoudens nadere overeenkomst(en) tussen opdrachtgever en LP Administraties geschiedt de aanlevering van benodigde stukken, boeken, bescheiden, administratieve en/of andere gegevens e.d. door of namens opdrachtgever aan LP Administraties , evenals de levering door LP Administraties aan opdrachtgever, op door LP Administraties te bepalen wijze en in een door LP Administraties te bepalen vorm en aantal. Indien de opdrachtgever de opdracht weigert/niet tijdig aanlevert is LP Administraties bevoegd zijn werkzaamheden op te schorten. Mocht hierdoor schade zijn ontstaan in welke vorm en omvang dan ook, dan leidt dit niet tot de aansprakelijkheid van LP Administraties .
12. Retentierecht
Opdrachtgever en LP Administraties komen uitdrukkelijk overeen dat LP Administraties bevoegd is de werkzaamheden op te schorten totdat opdrachtgever aan zijn verplichting tot vergoeding van openstaande facturen, daaronder begrepen daarover verschuldigde rente en kosten, alsmede aan zijn verplichting tot vergoeding van schade aan LP Administraties .
13. Overmacht
Indien sprake is van staking, diefstal, overheidsmaatregelen, computerdefecten, epidemieën, verlies van de gegevens, oorlog en alle overige omstandigheden welke nakoming van de overeenkomst al dan niet tijdelijk verhinderen heeft LP Administraties het recht om ofwel de overeenkomst te ontbinden. Opdrachtgever heeft ingeval van een in de bovengenoemde situaties welke langer dan een maand voortduurt het recht om de overeenkomst op te zeggen.
14. Intellectuele eigendom
Alle rechten van intellectuele aard zijn en blijven eigendom van LP Administraties . Openbaarmaking kan alleen geschieden na schriftelijke toestemming van LP Administraties .
15. Algemene bepalingen van financiële aard
LP Administraties geeft vooraf opgave van de kosten voor de te verrichten arbeid, hetzij ten behoeve van een bepaalde opdracht, hetzij per kalenderjaar c.q. boekjaar. Verrichte arbeid die buiten deze opgave valt wordt vastgesteld aan de hand van een tarief die in overleg met de opdrachtgever wordt vastgesteld. LP Administraties is gerechtigd prijsstijgingen door te berekenen welke vooraf aan de opdrachtgever worden medegedeeld.
16. Betaling
Declaraties dienen binnen 14 dagen te worden betaald.
Na die vervaldag wordt de wettelijke rente in rekening gebracht, zonder dat ingebrekestelling is vereist. Indien betaling achterwege blijft, kan LP Administraties met een beroep op de onzekerheidsexceptie de uitvoering van de opdracht schriftelijk opschorten.
18. Communicatie
Tijdens de uitvoering van de opdracht kunnen opdrachtgever en LP Administraties door middel van elektronische mail of via de MijnCijfers -app met elkaar communiceren. Zowel opdrachtgever als LP Administraties erkennen dat aan het gebruik hiervan risico’s kleven zoals: vervorming, vertraging en virus. Opdrachtgever en LP Administraties zullen elkaar door één van deze redenen niet aansprakelijk stellen.
19. Toepasselijk recht en geschillen
Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
Indien en voor zover op grond van de redelijkheid en billijkheid of het onredelijk bezwarend karakter op enige bepaling van deze algemene voorwaarden geen beroep kan worden gedaan, komt aan de desbetreffende bepaling wat betreft de inhoud en strekking in elk geval een zoveel mogelijk overeenkomstige betekenis toe, zodat daarop wel een beroep kan worden gedaan. Ingeval deze algemene voorwaarden en de opdrachtbevestiging onderling tegenstrijdige voorwaarden bevatten, gelden de in de opdrachtbevestiging opgenomen voorwaarden.
Alle geschillen die verband houden met overeenkomsten tussen opdrachtgever en LP Administraties , waarop deze voorwaarden van toepassing zijn en welke niet tot de competentie van de kantonrechter behoren, worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar LP Administraties zijn woonplaats heeft.
Samenwerken?
Wij leren jou en je bedrijf graag kennen. Plan een vrijblijvend gesprek en ontdek de mogelijkheden.